کبوتران مسافتی گلستان

کلوپ کبوتران مسافتی گلستان { آزاد شهر } 09113722932

کلوپ کبوتران مسافتی گلستان { آزاد شهر } 09113722932

خبرخوان 4

اولین ها در کبوتران

يكشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۲۸ ب.ظ

1_اولین کبوتر بازان کسانی بودند که در مسابقات المپیک از 776 قبل از میلاد تا 394 بعد از میلاد شرکت کردند.


2_اولین مسابقات دور پرواز کبوتر از کاخ کریستال در جنوب لندن در سال 1871 میلای شروع گردید. .


3_اولین مسابقه کبوتران در مسافتی بیش از صد مایل در سالهای 1818 میلادی در بلژیک انجام شد



4_اولین پرواز طولانی 800 کیلومتر بود که به وسیله کبوتر پیموده شد . در تاریخ بیستم ژوئن سال 1890 میلادی که کبوتری به نام موتور ( متعلق به آقای بوئینتر ) از تورسو واقع در اسکاتلند پرواز داده شد و مسافت 801 کیلومتر را با میانگین سرعت 80 کیلومتر در ساعت پیموده و به آشیانه خود بازگشت


5_اولین کبوترانی که در مسابقات رسمی مسافت بالای 1000 کیلومتر هوایی را طی نموده اند در سال 1990- 1989 میلادی در مسابقات برشلونت بوده که دو کبوتر متعلق به مارک ماسریلا به نامهای زبرجد 1 و زبرجد 2 که 8 سال سن داشته و با هم برادر بوده اند میسر 1200 کیلومتر را تا آشیانه شان طی نموده اند.


6_در کشور بلژیک به طور وسیعی پرورش و اصلاح نژاد کبوتر، چه به عنوان مسابقه و چه برای نگهداری معمولی متداول است و بعد از مسابقه دوچرخه سواری ، مسابقه کبوترها محبوب ترین سرگرمی مردم این کشور است طبق آمار موجود در بلژیک هشتاد و شش هزار پرورش دهنده کبوتر وجود دارند که حدوداً ده میلیون کبوتر نگهداری می کنند که از این تعداد پرورش دهنده 5% آنها در مسابقات سالیانه کبوتر شرکت می کنند.


7_سالیانه بیش از پانزده هزار نفر برای شرکت در مسابقات امریکا ثبت نام می کنند. 


 8_مسابقه برزیل بزرگترین مسابقه کبوترها در آمریکای جنوبی می باشد .


9_کشور تایوان رکوردار شرکت کننده در تمام دنیا به حساب می آید و در هر مسابقه حدود 2 تا 3 میلیون کبوتر به پرواز در می آیند . کمترین تعداد گزارش شده تا به حال در این کشور پانصد هزار کبوتر در مسابقه گزارش شده است.


  10_تا همین چند سال پیش متمولین چینی دنبال هنرهای معاصر ، عتیقه جات یا گرانترین اتومبیل های دنیا بودند تا آنها را به دارایی های خود افزوده و در نمایشگاههای مختلف به نمایش بگذارند اما حالا خریدار بهترین انواع کبوتر برای شرکت دادن در مسابقات سرعتی و مسافتی کبوتران ، یکی از بزرگترین سرگرمی های آنها به حساب می آید و شاید دور دنیا را برای پیدا کردن بهترین کبوتر مسابقه جست و جو کنند ، یکی از همین افراد به نام هوژن یو برای شرکت در مسابقات 2011 برای خرید یک کبوتر هلندی 328 هزار دلار پرداخت که این قیمت یک رکورد جدید خرید کبوتر به حساب می آید او در سال گذشته در حدود یک میلیون دلار برای خرید انواع کبوتر مسابقه هزینه کرده است.


11_کبوترها می توانند چند صد مایل را با سرعتی بیش از 145 کیلومتر در ساعت بپیمایند. .


12_ بهترین سن برای شرکت کبوتران در مسابقه سن 4 تا 5 سالگی میباشد


13_جهت تغذیه کبوترهای مسابقه معمولاً از غذاهای مقوی استفاده می کنند که دارای پروتئین بالا و اسید آمینه های لازم و پر انرژی باشد.


  14_مسابقه کبوتران در اروپا معمولاً حوالی تیرماه و در بلندترین و گرمترین روزهای سال انجام می شود . در انگلستان مسابقه کبوترها از اواخر اردیبهشت آغاز و تا نیمه ها مهرماه ادامه میابد.


15_معمولا به نژادهای کبوتران تا مسافت 400 کیلومتر هوایی مسافت کوتاه و نژادهای کبوتران تا مسافت 750 کیلومتر را نیمه بلند و 750 تا 1500 کیلومتر را مسافت بالا می نامند


  16_ملکه الیزابت ملکه فعلی انگلستان صاحب کلکسیونی از بهترین و عالیترین انواع کبوترهای جهان است که برخی از آنها نژادهای منحصر به فردی است که نظیر آنها در اختیار کسی نیست.


  17_برادران جانسن ، لوئیز ، چارلز ، جان آردن و اسجف از مشهورترین تریبت کنندگان و شرکت کنندگان موفق و ثابت در مسابقات کبوترها در بلژیک به حساب می آمدند که کمتر کسی می توانست با انها رقابت کند. 


18_جانسن ، سونتون ، ستاف ، فان ریت ، فیرهی ، بوشارت ، هوبن معروفترین نژادهای سرعتی در مسافتهای کوتاه و نیمه بلند می باشند.


19_وان دیرویجن ، کایبرز ، جان آردن ، فان بروین ، کیرک با ترک ، هوکسن فان ریل ، کارتس ، وان لون ، وان وانروی ، نورمن ، بلوویتپن ،بلوباند ، بلوکرس ، ترنیر ، تیلن ، مترن و وان برون از معروفترین نژاد کبوتران مسافت بالا می باشند. .


 


تعدادی از شناسنامه های کبوتران اینجانب که دارای نژاد مسافت بلند ( 1300-800 کیلومتر هوایی ) هستند و از کشورهای عربستان و انگلستان میباشد


روح الله جهان تیغ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۰
روح الله جهان تیغ 09113722932

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی